טיפים לקנית נכס בהוד השרון

טיפים לקנית נכס עם זכוכית מגדלת

 בשעה טובה מצאתם את בית חלומותיכם, בשכונה שאתם אוהבים!

קבלו מספר טיפים לקנית נכס בהוד-השרון שיסייעו לכם להתקדם בתהליך, שלב אחרי שלב עד לעסקה המוצלחת.

אם החלטתם לוותר על שירות של משרד תיווך, הינה הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות כדי לקדם את המו"מ. בסוף המאמר תמצאו צ'קליסט שמפרט את התהליך  לקונים נכס לפי סדר ההתקדמות.

תבדקו את הנכס

  • הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להוציא נסח טאבו כדי לוודא שהמוכר אכן רשום כבעלים של הנכס. עורך דין מטעמכם יבדוק את מצבו המשפטי של הנכס ויוודא שהכול תקין.
  • בדיקה חשובה נוספת היא בדיקת תיק הבניין ברשות המקומית והתאמה של הנכס לתוכנית ההיתר. זו הבדיקה שתוודא שהנכס אכן נבנה לפי ההיתר.
  • בשלב הבא חשוב לבחון את הנכס עצמו ואת מצבו הפיזי כדי לוודא שאין בו ליקויים מהותיים כמו בעיית רטיבות. לשם כך אני ממליצה שתיעזרו באיש מקצוע.

בצעו בדיקה תכנונית

אני ממליצה לברר ברשות המקומית על תוכניות עתידיות בסביבת הנכס: האם מתוכננת סלילת כבישים או הרחבה של כבישים קיימים שיגבירו מפגעים של רעש וזיהום? האם צפויה בניה במגרש הסמוך  בשנים הקרובות? כדאי שתדעו מה צפוי בסביבה כדי להימנע מהפתעות לא נעימות, וגם כדי לשקלל את המידע בהצעה שתגישו.

תבדקו מקורות מימון ומחיר

  • עליכם לבדוק מבעוד מועד שיש לכם מימון לעסקה, ולוודא שיש לכם אישור עקרוני למשכנתה. אני ממליצה שתקבלו אישור עקרוני לפני שתתחילו לנהל את המו"מ כדי להבטיח שתוכלו להתקדם בעסקה.
  • בדיקו את  מחירי הנדל"ן בסביבת הנכס – אומנם אתם מתעניינים בנכס מסוים, והמחירים שסביבו נראים לא רלוונטיים לעסקה, אבל כדי לנהל מו"מ מושכל על הנכס עליכם להבין גם את הסביבה. אם הנכס יקר מדירות דומות באזור או זול מהן במידה ניכרת, צריך לכל הפחות לברר את הסיבה לפער. אחרי שתמפו את המחירים באזור תוכלו לשקול אם החריגה במחיר משתלמת לכם או שהיא תמרור אזהרה שצריך לגרום לכם לוותר על העסקה.
  • היערכו לתשלום מס רכישה לפי מדרגות המס השונות. מחיר הדירה אינו העלות היחידה שעליכם להביא בחשבון. בנוסף לבעלי מקצוע שיהיו מעורבים בתהליך (עו"ד, שמאי וכדומה), בדקו מראש גם את נושא המס שתשלמו על הדירה. האם זו דירה יחידה או שברשותכם דירה נוספת? רכישת דירה נוספת כרוכה בתשלום מס גבוה יותר. ישנן מדרגות מס שונות ותכנון מס נכון עם עורך דין יספק לכם תמונה ברורה של העלויות לפני סגירת העסקה. תוכלו להיעזר גם במחשבון מס רכישה.

עכשיו אתם כבר יכולים לנהל למו"מ ולהצליח לרכוש את הנכס שבחרתם במחיר שמתאים לכם.

שיהיה בהצלחה!

טיפים לקנית נכס בהוד-השרון – צ'קליסט לרכישת דירה

בדקו מימון וקבלו אישור עקרוני למשכתנה

מצאו את הנכס המיועד

הוציאו נסח טאבו

בצעו בדיקה פיזית לשלילת ליקויים

בצעו בדיקה תכנונית ברשות המקומית

בדקו את  תיק הבניין ברשות המקומית

בדקו את  מחירי הנדל"ן בסביבת הנכס

בצעו תכנון מס בהתאם למדרגות המס

התקדמו במו"מ וחתימה

בהצלחה!

המלצות לרוכשים נכס בהוד השרון:

אם החלטתם לבחור משרד תיווך שילווה אתכם בתהליך התקשרו: 054-2556108

איריס גבריאל, הכתובת שלכם לנדל"ן בהוד השרון! מתווכת מומלצת באתר המקצוענים בנדל"ן בהוד השרון.

 

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn